ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Změny podle nařízení (EU) 165/2014

Změny podle nařízení (EU) 165/2014


Avizovaný příchod tachografů nové generace musí být nutně předznamenán změnou některých předpisů v této oblasti. Prvním z nich je nařízení (EU) 165/2014 o tachografech v silniční dopravě, které nahrazuje nařízení (EHS) 3821/85. Nové nařízení sice vstoupilo v platnost již v minulém roce, ale jeho použití je rozděleno do dvou termínů.

Od 2. března tohoto roku se použijí pouze články 24, 34 a 45, od 2. března roku 2016 se pak použijí zbylé části, kromě přechodných ustanovení v článku 46.

Podívejme se nyní podrobně na to, čeho se změny v jednotlivých článcích, jimiž se budeme od března řídit, týkají.

Článek 24

Schválení montérů, dílen a výrobců vozidel

  • Schvalování, certifikace a kontrola montérů, dílen a výrobců vozidel, kteří mohou provádět montáž, ověřování a kontroly nebo opravy tachografů
  • Zajištění odborné způsobilosti a spolehlivosti montérů, dílen a výrobců vozidel (vybavení, odborná školení, dobrá pověst)
  • Pravidelné, ale i mimořádné neohlášené technické audity schválených montérů a dílen
  • Zabránění střetu zájmů mezi montéry, dílnami a dopravci
  • Odejmutí schválení montérům, dílnám a výrobcům, kteří neplní podmínky nařízení

Článek 34

Používání karet řidiče a záznamových listů

  • Žádný členský stát nemůže uložit řidičům povinnost předkládat formuláře dokládající jejich činnost za dobu, kdy se od vozidla vzdálili
  • Pokud je vozidlo vybaveno inteligentním tachografem, odpadá řidiči povinnost ručně zadávat místo začátku a konce pracovní doby

Článek 45

Změna nařízení (ES) 561/2006

  • Do článku 3, nařízení 561/2006 se vkládá nové písmeno aa), jímž se přesouvá výjimka pro vozidla a kombinace vozidel s maximální přípustnou hmotností do 7,5 tuny, která jsou používána pro přepravu materiálu, zařízení nebo strojů, které řidič potřebuje při výkonu svého povolání
  • Nově je rozšířen okruh použití těchto vozidel z 50 kilometrů na 100 kilometrů od místa obvyklého odstavení vozidla a i nadále platí podmínka, že řízení takového vozidla nesmí představovat hlavní řidičovu činnost
  • Dále je rozšířen okruh použití vozidel podle písmen d), f), a p) nařízení (ES) 561/2006 (pošta, vozidla na CNG a LNG, přeprava živých zvířat na jatka a místí trhy) opět z 50 kilometrů na 100 kilometrů.

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Není čas ztrácet čas

Evropská komise ve své zprávě ze dne 4. 3. 2024 uvádí, že podle odhadů bude nutné do konce roku…

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…

Setkání s ministrem dopravy

Do programu letošního výročního setkání mobilních expertních jednotek CSPSD byla zařazena také část…