ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Jedna kontrola jízdní soupravy, šestnáct technických závad

Jedna kontrola jízdní soupravy, šestnáct technických závad

Špatný technický stav nákladních a užitkových vozidel je téměř každý den zjišťován silničními kontrolami. Stejně tak se v průměru téměř každý den stane dopravní nehoda, jejíž příčinou jsou právě více či méně závažné nedostatky v technickém stavu (statistiky PČR uvádějí za období leden – duben 2015 celkem 114 takových nehod).

Mobilní expertní jednotka v Karlových Varech se 5. června zúčastnila silniční kontroly v Obilné, na silnici R 6. Na jízdní soupravě, kterou ke kontrole zastavila Policie ČR, bylo nalezeno celkem 16 závad v technickém stavu. Některé bylo možno odstranit na místě, nebyly tedy klasifikovány. I tak bylo na tažném vozidle zjištěno osm závad stupně B (vážná závada), na přívěsu pak 4 závady stupně B, jedna stupně A (lehká závada) a jedna stupně C (nebezpečná závada).

Tažnému vozidlu byla v důsledku vážných závad omezena technická způsobilost na dobu 30 dnů ode dne vystavení dokladu.

A přívěs s nebezpečnou závadou stupně C? Zákaz užívání vozidla, ztráta technické způsobilosti.

Převzato z Dokladu o výsledku silniční kontroly:

Tažné vozidlo:

  1. Nesvítí zadní levá směrová svítilna - opraveno na místě (neklasifikováno),
  2. Nesvítí zpětný světlomet - opraveno na místě (neklasifikováno),
  3. Nesvítí přední levá obrysová svítilna a boční levá přední obrysová svítilna (B),
  4. Nesvítí osvětlení tabulky registrační značky (B)
  5. Nesvítí boční levá přední obrysová svítilna uvolněná (B)
  6. Nadměrný únik vzduchu při sešlápnuté provozní brzdě v jednom okruhu-6 atm za 2 minuty při vypnutém motoru. Při nastartovaném motoru kompresor stíhá dofoukávat (B)
  7. Pravý přední brzdový kotouč s prasklinami většími jak 2/3 funkční plochy + prasklina jdoucí do vnějšího okraje (B)
  8. Zadní SPZ - podstatně snížená čitelnost - setřené některé alfanumerické znaky (B)
  9. Poškozené desky značení těžkých vozidel (B)
  10. Poškozené upevnění schůdků, provizorně opraveno drátem (B)

Přívěs:

  1. Prasklý rám nad zadními koly, z obou stran, v místě připojení příčníku k podélníkům (C)
  2. Volitelný zpětný světlomet homologován jako přední mlhový světlomet (A)
  3. Koroze rámu (B)
  4. Osvětlení SPZ vyzařuje vzad červené světlo (B)
  5. Umístění červené odrazky nad SPZ neodpovídá požadavkům (B)
  6. Slyšitelný únik vzduchu z brzdového ventilu (B)

Ukázka z fotodokumentace silniční kontroly

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Manipulací neubývá

Bezpečnost tachografů se za dobu jejich používání výrazně posunula. Na druhou stranu se ale…

Není čas ztrácet čas

Evropská komise ve své zprávě ze dne 4. 3. 2024 uvádí, že podle odhadů bude nutné do konce roku…

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…