ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Nesvítí, nebrzdí; nevadí, jedu…

Nesvítí, nebrzdí; nevadí, jedu…

V každodenním silničním provozu každý z nás potkává mnoho vozidel v různém technickém stavu, který by ovšem měl vždy odpovídat zákonným požadavkům. Provozovat lze dle zákona č. 361/2000 Sb. a zákona č. 56/2001 Sb. pouze takové silniční vozidlo, které je technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. 

Bohužel ne vždy provozovatelé technický stav řádně kontrolují a vozidlo v pravidelných intervalech servisují. Potvrdila to i jedna společná kontrolní akce Policie ČR a mobilní expertní jednotky Centra služeb pro silniční dopravu (CSPSD) ve Zlínském kraji, při které byl k běžné kontrole zastaven tahač s návěsem, který se na silnici vůbec neměl vyskytovat. A co víc, souprava byla naložena několika tunami přepravovaného zboží.

Podezřelý pro pracovníky Centra služeb pro silniční dopravu a policisty byl ihned po zastavení vozidla masivní únik vzduchu ze vzduchové soustavy. Další závady na sebe nenechaly dlouho čekat:

Nadmíru opotřebená pneumatika na hnací nápravě tahače.


Brzdový kotouč na poslední nápravě návěsu, s ulomenou částí vnitřní strany ve funkční části kotouče, s nebezpečím dalšího rozlomení kotouče.

Bohužel tyto nebezpečné závady nebyly jediné, které byly při kontrole objeveny. Dále pracovníci CSPSD a policisté zjistili:

  • Nesvítící brzdové svítilny na tahači i návěsu!
  • Uvolněné zrcátko třídy II, které nezaručovalo neměnné pole výhledu pro řidiče!
  • Ostré hrany na boční ochraně proti podjetí na návěsu
  • Vybledlé desky značení dlouhých vozidel
  • Nefunkční zadní doplňkové obrysové svítilny na návěsu

Po otevření ložné plochy čekalo ještě jedno překvapení ve formě neupevněného nákladu.

A závěr? Ten nechám na každém z Vás. Mimochodem výše zmíněný na první pohled běžný tahač s návěsem, s nebezpečnou závadou na brzdách, pneumatikách a brzdových světlech s naloženým neupevněným nákladem byl na místě odstaven, sankce nevyjímaje.

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Manipulací neubývá

Bezpečnost tachografů se za dobu jejich používání výrazně posunula. Na druhou stranu se ale…

Není čas ztrácet čas

Evropská komise ve své zprávě ze dne 4. 3. 2024 uvádí, že podle odhadů bude nutné do konce roku…

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…