ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Zaparkovat? Tak trochu problém...

Zaparkovat? Tak trochu problém...

Zastavení nebo stání se pro řidiče stává čím dále, tím více složitější situací. Z jednoduchého důvodu – většinou není kde. Pro bezpečnost všech účastníků silničního provozu je však třeba dodržovat ustanovení obecné či místní úpravy v této oblasti. K nejnebezpečnějším patří porušování pravidel o zastavení a stání u přechodů pro chodce.


Převzato z http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096067152-stop/210572230400022/

Přechod pro chodce by měl být pouze na bezpečném místě, zaručujícím rozhled chodcům i řidičům. Z rychlosti 50 km/h totiž potřebujete vidět na přechod minimálně ze vzdálenosti 28 metrů. Tuto vzdálenost ujedete za 2 sekundy. Za stejné dvě sekundy ujde běžný chodec asi 3 metry.
Proto nesmí ve vzdálenosti pěti metrů před přechodem řidič zastavit ani stát. Jeho vozidlo totiž brání výhledu přijíždějícího řidiče. Ten pak vidí chodce na poslední chvíli. Ani značné zpomalení a jízda velmi nízkou rychlostí nemusí v takovém místě zabránit srážce. Naopak chodec nevidí přijíždějící auto. A může mu snadno vejít přímo pod kola. V horším případě pod kola vběhne. Chodec totiž nemusí jít pokaždé tou běžnou rychlostí.
Ještě horší je zaparkovat před přechodem v blízkosti školy. Tady je logických důvodů omezena rychlost na 30 km/h. Tak byste získali větší prostor pro reakci. Pokud máte zakrytý výhled, nebo pojedete rychleji, nestačíte včas zastavit. Co když to příště nebude figurína, ale vaše dítě?


Jaký je rozdíl mezi zastavením a stáním, co přesně znamená pojem „zastavení vozidla“, jaká pravidla platí a kde je zastavení a stání zakázáno? Najdete v „Pravidlech silničního provozu – Zastavení a stání.“

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Není čas ztrácet čas

Evropská komise ve své zprávě ze dne 4. 3. 2024 uvádí, že podle odhadů bude nutné do konce roku…

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…

Setkání s ministrem dopravy

Do programu letošního výročního setkání mobilních expertních jednotek CSPSD byla zařazena také část…