ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Autobusem bezpečně?

Autobusem bezpečně?

Bohužel ne vždy! Zejména v mezinárodní linkové dopravě je to v poslední době problém.

Někteří naši kolegové z mobilních expertních jednotek mají pověření ke kontrole mezinárodní linkové dopravy. Drobné přestupky v podobě nedodržování předepsaných odpočinků nebo překračování doby řízení jsou na denním pořádku. Stále častěji se ale u spojů, které mají velmi vzdálené místo začátku a konce cesty, vyskytují podvody maskující skutečně odpracovanou dobu řidiče.

Jak jinak by bylo možné řídit vozidlo na trase dlouhé 1690 km, a ještě se stejnou cestou vrátit zpět? Kontrolovaný autobus byl sice řízen střídavě dvěma řidiči, ale ani rozdělení 23 hodin řízení mezi ně nepřináší uspokojivé vysvětlení. V době kontroly měl každý z řidičů odpracováno už téměř 32 hodin, přitom je čekaly další nejméně 3 hodiny do cíle. Před takto dlouhou cestou měli odpočinek necelých 6 hodin.

Pro povinný záznam činností využívali tito řidiči kromě svých paměťových karet i karty řidičů, kteří fyzicky ve vozidle neseděli. Jedna z karet, kterou se nám podařilo zadržet, bude odeslána spolu se záznamem z provedené kontroly na Ministerstvo dopravy ČR, jako podklad pro zahájení správního řízení.

Současný nedostatek řidičů spolu se zvýšenou poptávkou po přepravě osob, vytváří velice nebezpečné prostředí, kdy jde bez nadsázky o holý život. Někteří dopravci, ve snaze zajistit požadované služby a sobě odpovídající výdělek, udělají cokoliv. Neodradí je ani vysoké pokuty, které v případě zjištění přestupku musí zaplatit.

Podobné kontroly provádíme prakticky denně a na různých místech v ČR už více než dva roky. Hodně se nyní během prázdnin a dovolených hovoří o bezpečnosti v příležitostné osobní dopravě (zájezdy). Osobní linková doprava však přináší další velké nebezpečí, a to je narůstající únava při opakovaném přetěžování řidičů. Jednou nebo dvakrát se nadměrná zátěž zvládnout dá, ale co každý týden, čtyřikrát nebo pětkrát v měsíci?

Zajímá Vás, s jakým dopravcem cestujete a jestli jeho řidiči dodržují předepsané podmínky pro doby řízení a odpočinku? Kolegové z mobilních expertních jednotek říkají s trochou nadsázky, že s takovým řidičem by nejeli ani do kina. Něco na tom bude...

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…

Setkání s ministrem dopravy

Do programu letošního výročního setkání mobilních expertních jednotek CSPSD byla zařazena také část…

Uvolnění podmínek pro montáž nových tachografů

Situace na trhu ohledně smart tachografů druhé verze je stále napjatá. Jejich nedostatek je nyní…