ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Orientační dechová zkouška ukázala 3,39 promile

Orientační dechová zkouška ukázala 3,39 promile

Alkohol v krvi řidičů motorových i nemotorových vozidel je při silničních kontrolách nebo dopravních nehodách nalezen bohužel poměrně často. Zpráva o zjištěné hladině alkoholu 3,39 promile u řidiče nákladního vozidla je alarmující.

Převzato z: http://vary.idnes.cz/ridic-kamionu-na-karlovarsku-nadychal-3-39-promile-f64-/vary-zpravy.aspx?c=A150216_160644_vary-zpravy_ba

Padesátiletého šoféra ze Slatiňan zastavili dopravní policisté při akci zaměřené na kontrolu nákladních vozidel. Tu organizovali společně s Centrem služeb pro silniční dopravu.

„Při kontrole se řidiči mimo jiné podrobovali i orientační dechové zkoušce na přítomnost alkoholu. Jeden z nich nadýchal 3,39 promile,“ uvedla policejní mluvčí Zuzana Týřová.

Policisté opilému muži okamžitě zakázali další jízdu a vzali mu řidičský průkaz. „Poté ho převezli k lékařskému vyšetření spojenému s odběrem biologického materiálu,“ řekla mluvčí a dodala, že případ nadále vyšetřuje dopravní policie.

Řidiče z povolání teď čekají nejen problémy s policií, ale i v zaměstnání.


Účinky alkoholu na lidský organizmus byly zkoumány a popisovány již mnohokrát. Specifickou oblastí je výzkum těchto účinků při řízení vozidel.

Převzato z http://www.socr.cz/file/2014/bezprostredni-vliv-nizkych-davek-alkoholu-na-lidske-chovani.pdf

Například přehledová studie Moskowitze a Robinsona zveřejněna v roce 1988 zjišťuje, že určitý pokles výkonu ve schopnostech souvisejících s řízením motorových vozidel lze v některých studiích zachytit už při velmi nízkých hladinách alkoholu v krvi, a to při hodnotách cca 0,1 - 0,2 ‰ (šlo zejména o distribuci pozornosti). Pokles výkonu v testech zkoumajících koncentraci pozornosti byl ovlivněn méně (objevoval se až od hodnot 0,5 ‰ a výše), prostý reakční čas a další psychomotorické reakce byly poprvé narušeny při ještě vyšších hladinách (kolem 0,8 ‰). V následující práci dokonce Moskowitz a Fiorentino (2000) uvádějí, že narušení některých schopnosti souvisejících s řízením lze pozorovat při jakémkoli významném odchýlení se od nulové hladiny a při hladině 0,8 ‰ už dokládá takové poškození více než 94 % studií.

Krueger a kol. (1990, in Schnabel, 2011) docházejí ve své metaanalytické studii k závěru, že při hodnotách kolem 0,3 ‰ alkoholu už lze hovořit o signifikantním narušení určitých funkci, zejména pak řízení jako takového (zkoumaného na simulátorech). Při hladinách vyšších než 0,5 ‰ alkoholu už lze jasně pozorovat narušení téměř všech schopností a funkcí souvisejících s řízením, s výjimkou prostého reakčního času a pozornosti, které se jeví být vůči negativním účinkům alkoholu rezistentnější, a k jejichž zhoršeni dochází až při hladinách alkoholu kolem 0,8 ‰.


Ve srovnání s hodnotou 3,39 ‰ překvapí uváděné hodnoty a zjištěné poznatky.

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…

Setkání s ministrem dopravy

Do programu letošního výročního setkání mobilních expertních jednotek CSPSD byla zařazena také část…

Uvolnění podmínek pro montáž nových tachografů

Situace na trhu ohledně smart tachografů druhé verze je stále napjatá. Jejich nedostatek je nyní…