ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Ještě se nic nestalo...

Ještě se nic nestalo...

Při společné kontrolní činnosti přepravy nebezpečných věcí pracovníků mobilních expertních jednotek a policie ČR není výjimkou ani kontrola přepravy výbušných látek a předmětů třídy 1. Nedávná kontrola vozidla přepravujícího výbušniny v Karlovarském kraji zjistila hned několik velmi závažných porušení. Pracovníci mobilní expertní jednotky nás informovali o průběhu a výsledku kontroly.

Prvním závažným zjištěním byl náklad, který nebyl zajištěn vhodnými prostředky proti pohybu během přepravy. Některé kusy nebyly ani uloženy na paletě se smršťovací folií a v podstatě se mohly volně pohybovat po ložné ploše.

Bohužel toto nebylo jediná závada. Vozidlo bylo naloženo různými typy trhavin podtřídy 1.1, skupiny snášenlivosti D a současně elektrickými rozbuškami podtřídy 1.4, skupiny snášenlivosti B a neelektrickými rozbuškami podtřídy 1.1, skupiny snášenlivosti B. Lepenkové krabice s rozbuškami byly volně naskládány na trhavinách a v jejich blízkosti, čímž bylo porušeno ustanovení dohody ADR, týkající se zákazu společné nakládky výbušnin různých skupin snášenlivosti.

Výbušniny skupin snášenlivosti B a D mohou být společně naloženy do jednoho vozidla pouze tehdy, pokud je zajištěno jejich vzájemné oddělení například schváleným kontejnmentovým systémem. Zarážející skutečností ovšem bylo, že na ložné ploše se takový kontejnmentový systém (schválená hliníková bedna, včetně řidičem předloženého certifikátu) nacházel, a to zcela nevyužit. Řidič si vůbec neuvědomoval hrozící nebezpečí a snažil se vše bagatelizovat slovy: „Takto to vozíme roky a ještě se nic nestalo.“ Podotýkáme, že se jednalo o vyškoleného řidiče, který je držitelem osvědčení o školení řidiče pro třídu 1.

Nedostatky v povinné výbavě a propadlá kontrola hasicího přístroje se jeví jako nepodstatné maličkosti v porovnání s výše uvedeným.

Řidiči byla zakázána další jízda do odstranění závad, sankce nevyjímaje.

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Manipulací neubývá

Bezpečnost tachografů se za dobu jejich používání výrazně posunula. Na druhou stranu se ale…

Není čas ztrácet čas

Evropská komise ve své zprávě ze dne 4. 3. 2024 uvádí, že podle odhadů bude nutné do konce roku…

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…