ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
eCall v ostrém provozu

eCall v ostrém provozu

Od letošního dubna je již povinné zavedení montáže palubní jednotky systém eCall. Nařízení (EU) 2015/758 stanoví obecnou povinnost pro nové typy vozidel kategorií M1 a N1 být po 31. březnu 2018 vybaveny palubními systémy eCall, využívajícími linku tísňového volání 112.

Systém se skládá z palubní jednotky, mobilní telekomunikační sítě a telefonních center tísňového volání linky 112. Mobilní operátoři jsou na tento systém připraveni již od října 2017. Velmi důležitým aspektem je to, že systém eCall dokáže zajistit přivolání pomoci i bez přímé komunikace se zraněnými účastníky nehody.

Přesto, že dopravních nehod v důsledku narůstajícího počtu vozidel a hustoty provozu přibývá, jsou jejich následky na životech a zdraví díky novým technologiím a stále se zdokonalujícím prvkům pasivní bezpečnosti méně závažné. I tak ale dochází k fatálním následkům proto, že pomoc nebyla přivolána včas. Jde především o nehody, které se stávají na méně frekventovaných komunikacích a převážně v nočních hodinách. O přežití zraněných často rozhodují minuty. Proto havarované vozidlo bezprostředně po nárazu automaticky sestaví tísňový hovor na linku 112, z kterého lze získat základní informace o nehodě: čas, polohu, směr jízdy. Poté je umožněna komunikace mezi posádkou vozidla a operátorem 112; řidič nebo někdo z posádky vozidla může operátorovi vysvětlit, co se stalo. Pokud jsou zranění řidiče nebo celé posádky natolik vážná, že komunikace s operátorem není nikdo schopen, operátor 112 z obdržených informací rozezná, že systém eCall byl iniciován automaticky. Situaci vyhodnotí tak, že je posádka vozidla ohrožena na životě. Na místo nehody okamžitě vyšle záchranný tým.

Podrobněji jsme Vás o systému a historii vývoje informovali také na:

https://www.cspsd.cz/704-ecall-system-pro-zachranu...

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Manipulací neubývá

Bezpečnost tachografů se za dobu jejich používání výrazně posunula. Na druhou stranu se ale…

Není čas ztrácet čas

Evropská komise ve své zprávě ze dne 4. 3. 2024 uvádí, že podle odhadů bude nutné do konce roku…

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…