ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Nehodovost leden-únor na českých silnicích

Nehodovost leden-únor na českých silnicích

Po dvou měsících roku 2020 není statistika dopravních nehod nijak příznivá. Celkový počet nehod sice poklesl ve srovnatelném období s rokem 2019 o 4,5 %, ale v kategorii usmrcených osob byl zaznamenán nárůst o 34,6 % (nehodu nepřežilo o 18 lidí více než v předchozím roce). Pozitivním ukazatelem je snad pouze pokles počtu těžkých zranění; při nehodách v lednu a únoru 2020 je nejnižší v historii.

V časovém rozložení nehod se v únoru stalo celkem 7 241 nehod (o 708 případů méně než v lednu). Následky únorových nehod byly ale závažnější, zemřelo při nich 36 osob (v lednu 34 osob).Nejvyšší počet nehod Policie ČR eviduje v pátek (2 596); nejhorší následky měly nehody pondělní (14 usmrcených).

Hlavní příčinou byl nesprávný způsob jízdy (8 268 nehod), následuje nepřiměřená rychlost (2 320 nehod). Nejčetnější příčinou bylo opět nevěnování se řízení vozidla (2 494 nehod), další pak nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (1 358 nehod) a třetí v pořadí nesprávné otáčení nebo couvání (1 331 nehod). Nejzávažnější následky měly nehody, jejichž příčinou bylo nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky a přejetí do protisměru (shodně 11 usmrcených).

Pod vlivem alkoholu se stalo 562 nehod (pokles o 3 nehody oproti období leden-únor 2019), zemřela jedna osoba.

Místem nehody byla nejčastěji obec (10 343 nehod a 23 usmrcených). Nejvíce nehod eviduje Praha (2 992 nehod), následují kraje Středočeský a Ústecký. Nejvíce fatálních následků nehod bylo v kraji Středočeském (12 usmrcených osob).

Dnem s nejvyšším počtem vyšetřovaných nehod byl pátek 17. ledna (331 nehod), nejméně nehod bylo nahlášeno a šetřeno v neděli 16. února (140 nehod). 

V lednu a únoru 2020 zaznamenali policisté celkem 20 dnů bez usmrcení při dopravních nehodách.

Podrobné informace na https://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Manipulací neubývá

Bezpečnost tachografů se za dobu jejich používání výrazně posunula. Na druhou stranu se ale…

Není čas ztrácet čas

Evropská komise ve své zprávě ze dne 4. 3. 2024 uvádí, že podle odhadů bude nutné do konce roku…

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…