ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Od Hadimršky k T 603

Od Hadimršky k T 603

Tentokrát se v historii automobilového průmyslu podíváme do kopřivnické Tatry. Automobilka se stejně jako celý průmysl v poválečné době potýkala s různými problémy, zpočátku se vyráběla osobní vozidla v podobě z let 1938 a 1939.

V již v říjnu 1947 byly představeny vozy Tatra 87 s nově zaoblenou přídí, které se pak vyráběly až do roku 1950. Nejslavnější byla stříbrná „osmička“ s otevíracím dílem střechy, s níž se Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund vydali v dubnu 1947 do Afriky a Latinské Ameriky.

Pro start v Rallye Monte Carlo postavili v Kopřivnici v roce 1949 kupé T 601 s odlehčenou hliníkovou karosérií se specificky tvarovanou zádí. Vůz se však slavné soutěže nikdy nezúčastnil.

Politickým rozhodnutím se v Kopřivnici měla vyrábět už jen nákladní a terénní vozidla. Od roku 1952 se v podstatě tajně připravoval nový výkonný a prostorný vůz, který nesl označení „Valuta“, protože hlavním argumentem pro jeho zavedení do výroby měl být lukrativní export na západní trhy.

Více v pdf:

od_hadimrsky_kT603.pdf

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Informace o školeních pro oblast STK a SME ve zbývající části roku 2018

Informace o školeních pro oblast STK a SME ve zbývající části roku 2018Vzhledem ke změnám…

Soumrak přichází rychle

Přesto, že i letošní podzim je teplotně nadprůměrný a slunné dny první poloviny října připomínají…

Zkušení vědí...

Třebaže manipulace s tachografem může mít mnoho podob, jsou si kontroloři s přibývajícími případy…

Mnoho zjištěných závad během mezinárodní kontrolní akce ADR

Poslední týden v měsíci září 2018 se uskutečnila za účasti odborného pracovníka CSPSD již třetí…