ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Od Hadimršky k T 603

Od Hadimršky k T 603

Tentokrát se v historii automobilového průmyslu podíváme do kopřivnické Tatry. Automobilka se stejně jako celý průmysl v poválečné době potýkala s různými problémy, zpočátku se vyráběla osobní vozidla v podobě z let 1938 a 1939.

V již v říjnu 1947 byly představeny vozy Tatra 87 s nově zaoblenou přídí, které se pak vyráběly až do roku 1950. Nejslavnější byla stříbrná „osmička“ s otevíracím dílem střechy, s níž se Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund vydali v dubnu 1947 do Afriky a Latinské Ameriky.

Pro start v Rallye Monte Carlo postavili v Kopřivnici v roce 1949 kupé T 601 s odlehčenou hliníkovou karosérií se specificky tvarovanou zádí. Vůz se však slavné soutěže nikdy nezúčastnil.

Politickým rozhodnutím se v Kopřivnici měla vyrábět už jen nákladní a terénní vozidla. Od roku 1952 se v podstatě tajně připravoval nový výkonný a prostorný vůz, který nesl označení „Valuta“, protože hlavním argumentem pro jeho zavedení do výroby měl být lukrativní export na západní trhy.

Více v pdf:

od_hadimrsky_kT603.pdf

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Proměnu na INSID bereme vážně

Přípravy na vznik Inspekce silniční dopravy již začaly. Nejde jen o změny řady zákonů a vyhlášek,…

V kurzu jsou softwarové manipulace

Tak, jak se kontrolorům postupně daří odhalovat různé druhy podvodů s tachografy, mění svou taktiku…

Mezinárodní spolupráce v oblasti ADR

V nedávné době jsme se aktivně zúčastnili několika mezinárodních akcí zaměřených na kontrolu…

Tradiční trojstranné setkání řidičů dálkové dopravy v Německu

Německý Federální úřad pro dopravu a logistiku (BALM) pořádal 4. září 2024, spolu s policií v Sasku…