ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Od Hadimršky k T 603

Od Hadimršky k T 603

Tentokrát se v historii automobilového průmyslu podíváme do kopřivnické Tatry. Automobilka se stejně jako celý průmysl v poválečné době potýkala s různými problémy, zpočátku se vyráběla osobní vozidla v podobě z let 1938 a 1939.

V již v říjnu 1947 byly představeny vozy Tatra 87 s nově zaoblenou přídí, které se pak vyráběly až do roku 1950. Nejslavnější byla stříbrná „osmička“ s otevíracím dílem střechy, s níž se Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund vydali v dubnu 1947 do Afriky a Latinské Ameriky.

Pro start v Rallye Monte Carlo postavili v Kopřivnici v roce 1949 kupé T 601 s odlehčenou hliníkovou karosérií se specificky tvarovanou zádí. Vůz se však slavné soutěže nikdy nezúčastnil.

Politickým rozhodnutím se v Kopřivnici měla vyrábět už jen nákladní a terénní vozidla. Od roku 1952 se v podstatě tajně připravoval nový výkonný a prostorný vůz, který nesl označení „Valuta“, protože hlavním argumentem pro jeho zavedení do výroby měl být lukrativní export na západní trhy.

Více v pdf:

od_hadimrsky_kT603.pdf

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Tři v jednom

V jednom dni, na jednom kontrolním stanovišti, jeden kontrolor, tři zjištěné manipulace s…

Státní odborný dozor kontroluje také neporušenost tachografů

Tachograf ve vozidle je dlouhodobě považován za klíčový prvek k zajištění věrohodných záznamů dob…

Společná kontrola vysílání pracovníků

Na základě zavedené spolupráce se zahraničními kontrolními orgány proběhly poblíž hraničních…

Nové plomby tachografu

Naši kontroloři, kteří jsou pověřeni výkonem státního odborného dozoru v silniční dopravě, mohou…