ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Od Hadimršky k T 603

Od Hadimršky k T 603

Tentokrát se v historii automobilového průmyslu podíváme do kopřivnické Tatry. Automobilka se stejně jako celý průmysl v poválečné době potýkala s různými problémy, zpočátku se vyráběla osobní vozidla v podobě z let 1938 a 1939.

V již v říjnu 1947 byly představeny vozy Tatra 87 s nově zaoblenou přídí, které se pak vyráběly až do roku 1950. Nejslavnější byla stříbrná „osmička“ s otevíracím dílem střechy, s níž se Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund vydali v dubnu 1947 do Afriky a Latinské Ameriky.

Pro start v Rallye Monte Carlo postavili v Kopřivnici v roce 1949 kupé T 601 s odlehčenou hliníkovou karosérií se specificky tvarovanou zádí. Vůz se však slavné soutěže nikdy nezúčastnil.

Politickým rozhodnutím se v Kopřivnici měla vyrábět už jen nákladní a terénní vozidla. Od roku 1952 se v podstatě tajně připravoval nový výkonný a prostorný vůz, který nesl označení „Valuta“, protože hlavním argumentem pro jeho zavedení do výroby měl být lukrativní export na západní trhy.

Více v pdf:

od_hadimrsky_kT603.pdf

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Podvody stále v oblibě

Od února do května tohoto roku jsme při silničních kontrolách odhalili tolik nelegálně upravených…

Karty tachografu pro účely školení

Ministerstvo dopravy, Státní tiskárna cenin a Centrum služeb pro silniční dopravu mají nově…

Dokončení oprav budovy na dětském dopravním hřišti v Kroměříži

Za finančního přispění z dotačního programu Zlínského kraje na Výstavbu a obnovu dětských…

Uzavření STK Trutnov dne 10.3.2022

Centrum služeb pro silniční dopravu nerealizuje v STK, na adrese Mladobucká 483, Trutnov, pouze…