ÚVOD
Články a zprávy
Zprávy
Aktuality
Pokuta za „neviditelnost“

Pokuta za „neviditelnost“

Ve stále probíhající kampani „Vidíme se“ krajští koordinátoři BESIP chodcům rozdávají reflexní prvky; poradí, jak je nejlépe na oblečení umístit a vysvětlují, proč a za jakých podmínek je nutné tyto reflexní prvky nosit. O preventivní a dopravně bezpečnostní akce je mezi veřejností poměrně velký zájem, ale mnozí účastníci se stále domnívají, že označení reflexními prvky je pouhým doporučením. Není. Je to povinnost ze zákona o silničním provozu, účinná od 20. února letošního roku.

Z § 53:

(…)

(3) Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. Při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu na pozemních komunikacích nebo v nebezpečných a nepřehledných úsecích smějí jít chodci

(…)

(9) Pohybuje-li se chodec mimo obec za snížené viditelnosti po krajnici nebo po okraji vozovky v místě, které není osvětleno veřejným osvětlením, je povinen mít na sobě prvky z retroreflexního materiálu umístěné tak, aby byly viditelné pro ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.


Pokuta za nesplnění této povinnosti může podle § 125c dosáhnout až 2 500 Kč.


Z jaké vzdálenosti jsou řidičem vozidla za tmy, mlhy nebo hustého sněžení rozeznatelné barvy oblečení chodců? A jak tuto vzdálenost prodlužují reflexní prvky? Obrázek jsme převzali z:

http://www.ibesip.cz/cz/chodec/bezpecny-pohyb/budt...

Kategorie zpráv a informací

NEJČTENĚJŠÍ ZPRÁVY

Manipulací neubývá

Bezpečnost tachografů se za dobu jejich používání výrazně posunula. Na druhou stranu se ale…

Není čas ztrácet čas

Evropská komise ve své zprávě ze dne 4. 3. 2024 uvádí, že podle odhadů bude nutné do konce roku…

Odborné školení ve Varšavě

Evropský orgán pro pracovní záležitosti (ELA) uspořádal spolu s CORTE dvoudenní odborný seminář pro…

Překračování hranic má svá pravidla, i když vlastně…

Není to tak dávno, co bylo z důvodu potřeby prosazování změn, které přinesl Balíček mobility I,…